середа, 13 квітня 2016 р.

Ефективність заняття англійської мови з дошкільниками


Ефективність заняття англійської мови з дошкільниками
Ефективність заняття або уроку - це ступінь досягнення поставленої мети педагогічної діяльності з урахуванням оптимальності (необхідності та достатності) витрачених зусиль, засобів та часу.
До критеріїв якості уроку можна також віднести
·        доцільне поєднання репродуктивної та продуктивної діяльності учнів, продуману послідовність етапів навчальної роботи,
·        завдяки чому оптимально розподіляється зміст,
·        підтримується рівень активності учнів протягом усього заняття,
·        забезпечується поєднання відтворюючої та творчої, колективної та індивідуальної роботи.
Навчання дошкільників англійської мови — це особливий вид освітньої діяльності.
У процесі навчання мова виступає водночас предметом і провідним засобом навчання. У процесі навчання діти не вивчають складових частин незнайомої мови, а одразу опановують її як засіб спілкування.
Процес навчання буде успішним тоді, коли:
— для дитини діяльність з аудіювання і говоріння буде цікавою (наявність мотиву);
— результат слухання чи говоріння буде очікуваним (наявність мети);
— у пам'яті, уяві, попередньому досвіді дитини будуть наявні можливості розв'язувати завдання (наявність засобів);
— ніщо не буде стримувати пошуково-інтелектуальної діяльності, спрямованої на розв'язання завдань іншомовного спілкування (наяв-ність умов);
— подача програмного матеріалу має проводитися чітко, виразно, досить голосно, спокійно, у нормальному темпі;
— введення нового лексичного матеріалу супроводжується жестами, мімікою, зміною тембру голосу, що відповідає персонажу дійства, демонстрацією, перекладом на рідну мову, фоновою музикою. Наголосимо: якщодіти (чи одна дитина) не засвоїлищось на занятті — не треба вимагатинегайногозапам'ятовуванняматеріалу.
Головне, щоб дітям було цікаво, щоб вони були активними, захоплені навчанням, переживали позитивні емоції. Дуже важливо створити в процесі навчання дітей іноземної мови такі умови, щоб матеріал засвоювався природно, щоб діти вчилися легко, з інтересом і бажанням, без зайвого напруження емоційно-вольових та інтелектуальних сил.
Тому на заняттях з дошкільниками використовую різноманітні ігри, аудіо та відеоматеріали.
Наприклад, при вивченні теми «Іграшки» кожна іграшка має свої рухи (лялька, м’яч, машина, робот, повітряний змій, велосипед).  Використовуючи ці рухи можна закріплювати лексичний матеріал за допомогою різноманітних ігор, формувати навички аудіювання, перевіряти засвоєння лексичного матеріалу. Важливо, щоб діти почувалися впевнено на заняттях, тому більшість завдань виконуємо хором: повторюємо, відповідаємо на питання, рухаємося. Приблизно половину заняття займають ігрові завдання.
      Велику методичну допомогу надали автори  навчально-методичного комплексу. У ньому продумана система вправ для дітей 6 років для закріплення матеріалу. Діти мають змогу працювати індивідуально або в парах.  Відповідно розроблена система вправ для аудіювання. А різноманітні пісні та чанти допомагають не лише засвоювати матеріал, а й рухатися, що дуже важливо для дошкільнят.
     Проте ми використовуємо не лише пісні НМК, а й багато додаткового відеоматеріалу.

Немає коментарів:

Дописати коментар